130

 2012-12-10    09:06:00   av:itsaysclick
 
Nikon D7000+Nikkor 35mm
 
10e december
 
 
I förrgår så gjorde jag och Stina lite fågelmat i muffinsformat ^^
Gjorde det utav musli men kunde ha haft i solrosfrön också, men de hade jag inte hemma.
 
 
 
Recept:
Musli
Solrosfrön
Kokossmör
(nått annat som fåglarna gillar)
Ståltråd eller snöre
 
(kan inte säga några mått då jag gjorde allt på känn, tog resten ifrån kokossmör och hälde sedan i musli tills jag tyckte att det var bra)
 
Smält kokossmöret i vattenbad. Undertiden så kan man blanda muslin och fröna.
När kokossmöret är smält så är det bara att hälla i blandningen och röra om.
Häll i röran i tex. muffins siliconformar, då de är lättare att få loss ifrån formarna, och lägg i en ståltråd som du formar så den får en ögla så att de går att hänga upp.
Ställ in formarna i kylskåpet i nån timme och när kokossmöret har stelnat så är den klara för att hängas ut till fåglarna.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?